AZMIN SOMBONG CUBA TUNJUK PANDAI?

EZAM : KAMU LAYAK BUKAN SAHAJA JADI SENATOR

Ezam Mohd Nor berkata bahawa beliau memang layak menjadi Senator dan perlantikan beliau sebagai Senator bukan hadiah kerana belkiau melompat parti. Betul, kenyataan Ezam itu saya sokong 100 %. Ini kerana di dalam Umno kelulusan, karisma, ilmu, akhlaq dan sebagainya tidak penting yang penting pandai bodek, boleh beri dan terima rasuah, yes man dan tidak melawan pemimpin, maka seseorang boleh naik cepat dalam Umno.

Oleh kerana itulah ramai pemimpin Umno yang jadi wakil rakyat, jadi exco dan sebagainya hanya dengan kelulusan SRP atau SPM sahaja, asalkan pandai bodek boleh naik cepat. Walaupun ramai yang cerdik dan berakhlaq baik tetapi kerana tidak pandai membodek dan selalu menyanggah cakap pemimpin, maka seseorang itu tidak akan diberi jawatan kerana ditakuti melawan taukeh.

Maka tidak hairan kalau Ezam dipilih kerana integriti, akhlaq, kelulusan, karisma dan sebagainya tidak termasuk dalam kamus pemilihan kepimpinan dalam Umno. Siapa banyak duit, pandai bodek dan lain-lain makan ada 'can' untuk jadi ketua dan dapat pangkat.

Comments

Anonymous said…
Memang tepat apa yang saudara katakan. UMNO/BN juga tak suka orang yang cerdik dan pandai. Mereka tendang keluar Musa Hitam, Anwar Ibrahim dan mengetepikan Tg. Razaleigh untuk mentadbir negara. Ini hasil "kebijakan" Mahathir. Yang rakyat nampak sekarang adalah kabinet Malaysia memang tak ada kelas dan tak ada kebolehan.
zubir Ali said…
aku rasa wakil rakyat ² PAS/PKR/DAP ada phd-phd blako..ko guana org kita....????
hahaha

petikan dari mutaligat: "Oleh kerana itulah ramai pemimpin Umno yang jadi wakil rakyat, jadi exco dan sebagainya hanya dengan kelulusan SRP atau SPM sahaja,"

hok tanding di manik urai pon ore ado phd jugak bekali...ekekekek~