AZMIN SOMBONG CUBA TUNJUK PANDAI?

SOALAN YANG PERLU DIJAWAB OLEH PEMIMPIN & AHLI UMNO ~ Ref Malaysiakini

Saya siarkan di bawah ini komen saudara Mawe terhadap posting saya yang bertajuk 97 % RAKYAT PERAK MAHU DUN DIBUBAR.

Diharapkan pemimpin dan ahli Umno serta para tetamu blog ini dapat menjawabnya secara jujur dan ikhlas.

Umno pembela MELAYU, persoalannya adakah ini benar??????

1) kerajaan manakah yang yg mendikriminasikan negeri mejoriti MELAYU Kelantan?

2) kerajaan manakah yang menengtang pelaksanaan hukum Hudud & Qisas di Kelantan?

3) kerajaan manakah yang merampas eset rakyat (TNB, TM & etch...) & menberikan pada individu2 kroni tertentu atas nama pengswastaan?

4) kerajaan manakah yg mengadaikan maruah & menjual Tanah Melayu Singapura kepada Singapore?

5) kerajaan manakah yg membiarkan tanah jajahan Melayu Pulau Batu Putih jatuh kepada Singapore?

6) kerajaan manakah yg menjatuh kan maruah negara dgn membatalkan pembinaan Jambatan Bengkok mengantikan tambak Johor?

7) kerajaan manakah yg mengerakan tentera & menyerang & membunuh penduduk Melayu Islam Memali?

8) kaum manakah yg paling ramai termiskin di Tanah Melayu - Malaysia? kerajaan manakah yang gagal atasi masalah ini?

9) kaum manakah yg paling ramai berpendapatan bawah 1000 ringgit?kerajaan manakah yang gagal atasi masalah ini dan membiarkannya berlarutan?

10) kaum manakah yg majoritinya mengisi jawatan bawahan (kuli) dlm sektor swasta & perindustrian?kerajaan manakah yang membiarkan masalah ini berlarutan.

11) Kaum manakah yg paling ramai tercicir & tak mampu melanjutkan pelajaran kerana kemiskinan setelah "biasiswa" dihapuskan & digantikan dgn pinjaman PTPTN.
12) siapakah yg membela & memperkayakan jutawan2 terkenal Negara (antaranya Lim Goh Thong, Eric Chia, Vincent Tan, Patrick 'Badawi' Lim, Ananda Krisnan & banyak lagi)?

13) siapakah yg paling aktif mengganggu pentadbiran kerajaan negeri Pakatan Rakyat dgn mengunakan jentera kementerian pembangunan luar Bandar?

dan banyak lagi persoalan yg mungkin tak terhuraikan .....
MAWE

Comments

Anonymous said…
Seluruh Kerabat UMNO termasuk PEKIDA takut untuk 'bertarung secara anak jantan' kerana berdasarkan tindakan mereka recently, mereka sudah declare bahawa mereka mahu berlawan secara pondan.
Anonymous said…
1) orang yang suka menghasut ialah orang dari PAS iaitu SOFI WAHAB yg perasan dirinya bagus, tapi pekerja paling lembab kat CTRM.....

2) Orang yg x tau berterima kasih selepas bekerja dgn peluang yg disediakan oleh kerajaan ialah SOFI WAHAB...yg x sedar diri tapi terus menerus mengutuk kerajaan
Anonymous said…
a)Itu bukan hasutan,tetapi adalah persoalan & pertanyaan kpd Kerajaan BN..kalau anda orang yng bijak pandai,cuba anda jawab soalan yng dikemukakan..

b)Sofi juga membayar bermacam-macam cukai kpd kerajaan spt orang lain..?Jadi kerajaan b'tanggungjawab menyediakan peluang pekerjaan kpd rakyatnye & rakyat spt sofi berhak bertanye jika ade kepincangan dlm pemerintahan!!

Saudara anoynymous,hentikanlah "politic of fear" yng sudah lapuk & outdated.sekarang kita sudah beralih kpd era pasca politik yng sudah matang...
Anonymous said…
tapi pemikiran korang x matang
Anonymous said…
sama lah juga dengan pemikiran saudara yg lg kurang matang.
Anonymous said…
Orang UMNO kalau tak boleh jawab 13 soalan Sofi tu apa salahnya buat soalan yang konsepnya serupa mengenai PAS dsb.
Anonymous said…
Orang UMNO kalau tak boleh jawab 13 soalan Sofi tu apa salahnya buat soalan yang konsepnya serupa mengenai PAS dsb.
Anonymous said…
buat lah..insyallah kami akan berdebat..demi agama..demi bangsa..demi rakyat..kami rela berjuang..kami hanya mahukan keadilan dari setiap sudut..islam di martabatkan..bangsa melayu dimartabatkan..bukan diberi gula2 spt umno..tapi kami jugak tidak menindas kaum yang lain..

kami bukan benci ahli umno..tapi apa yang kami benci tentang dasarnya..
merompak harta rakyat..menolak hukum allah..rasuah..ketidakadilan..penindasan terhadap kaum minoriti..mementingkan kroni..komisyen..

insyallah kebenaran akan pasti muncul...seperti janji allah..
Anonymous said…
wei anon 10.06...yg ko ni mangkuk sgt apahal rr....ko nk kutuk si sofi ni ko ingat ko bgs sgt ker lahabau....sofi ni keluarkan persoalan2..kalau ko pndai ko jwblah sengal....yg ko butar pelit cite ni apahal....nape ko dh xd modal nk jwb???.....dh xd modal syp je jgn nk blagak pndai...ko ni bkn ap....dh jd bangang sgt tahap cipan sebab dh mkn gula2 umno....mate ko ni dh buta sebab x nmpk kebenaran....sebab pe???....sebab dh jd barua umno dulu,kini dan selame2nye...