AZMIN SOMBONG CUBA TUNJUK PANDAI?


KOTA TINGGI, 18 Jan  -- Bekas Timbalan Presiden PKR yang khianat, Azmin Ali cuba tunjuk pandai dan sombong. Semalam Ketua Penerangan Perikatan Nasional (PN) itu berkata Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya lebih bertanggungjawab apabila menyentuh  mengenai pengisytiharan proklamasi darurat yang dilaksanakan untuk menangani penularan pandemik COVID-19.

Mohamed Azmin yang juga Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) berkata Ketua Pembangkang itu tidak seharusnya mengheret rakyat dalam isu berkenaan di kala rakyat memerlukan bantuan dan sokongan daripada kerajaan termasuk mangsa dan pesakit COVID-19.     

“Ini adalah isu rakyat. Ini adalah isu keselamatan rakyat dan kesihatan rakyat. Jangan berpolitik berpanjangan.

Jelik sungguh kita mendengar kenyataannya ini. Sedangkan PN lah yang tidak habis-habis berpolitik berebut kuasa sesama sendiri antara Umno dan PPBM.

Azmin berkata mereka boleh memberikan pandangan dan kritikan kepada kerajaan tetapi jangan bermain politik sehingga memberi kesan kepada rakyat,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan sumbangan ketika misi bantuan kemanusiaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) serta agensi di bawahnya di Jabatan Kebajikan Masyarakat Kota Tinggi, di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas dakwaan Ahli Parlimen Port Dickson itu Khamis lepas (14 Jan) yang sudah menghantar surat kepada semua Ahli Parlimen mengajak mereka mengutuskan warkah kepada Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah supaya menarik balik pengisytiharan darurat.

Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu juga dilaporkan berkata selain pembatalan darurat, surat itu juga berharap agar baginda menitahkan sidang Parlimen diadakan dalam kadar segera sebelum 31 Januari ini.

Mohamed Azmin, yang juga Menteri Kanan dan Menteri MITI itu berkata meskipun darurat dilaksanakan, ia tidak menganggu perjalanan kerajaan persekutuan dan kerajaan negeri memandangkan tanggungjawab utama mereka adalah membantu rakyat.

-- BERNAMA

Comments

Anonymous said…
sesajer kopi pes dari laman reformasi

ADAKAH BENAR MAHATHIR CURI DUIT ?

AZRUL AMIRUDIN

Adakah rakyat malaysia bersetuju

Harta dan kekayaan yang mahathir rompak dan curi sepanjang dia jadi perdana menteri...di kembalikan kepada rakyat malaysia...saya percaya sekiranya harta ini di kembalikan ekonomi negara akan kembali pulih dan rakyat pasti dapat manfaat

Terlalu banyak perbuatan jahat yang di lakukan mahathir bukan saja jahat kepada sesama manusia malah negara kita telah di hancurkan nya..

perbuatan hina yang di lakukan mahathir sangat tidak bolih di maafkan..sekiranya DSAI jadi perdana menteri malaysia...saya minta beliau sumbat orng tua gila ni ke penjara dan rampas semua harta rakyat malaysia yang dia curi dan rompak.

p/s : Duit bailout beratus billion guna dana KWSP, Petronas, Dana Pencen TH adalah duit rakyat dan anak anak Tun Mahathir wajib bayar balik masa guna wang rakyat untuk selamatkan syarikat anak anak Tun. Bayar 50% pun kira ok. Bila syarikat syarikat anaknya melingkup dihina orang Melayu malas, tak tahu berniaga dll.

Niaga kedai roti pun lingkup mintak bailout tokey Cina dapat 300 juta Bandar Malaysia. Rakyat dah tahu Tun ni Pengkhianat atau PejWang..!? kau fikir lah sindri
Anonymous said…
Penipu/pengkhinat amanah rakyat yang terbesardaalam sejarahmalaysia
Anonymous said…
Tiba tiba budak Daim buka mulut. Budak Daim kena ingat apa yang kau cakap suma menteri tu dulu lantikan PH zaman atok kau berkuasa 22 bulan.

Wabak Covid-19 mendedahkan kerajaan Perikatan Nasional (PN) sedang terumbang ambing dalam melaksanakan fungsi asasnya – iaitu mentadbir negara, kata ahli politik veteran Daim Zainuddin.

Beliau berkata walaupun Malaysia mempunyai “zero political goodwill” ketika ini, “ia tidak akan menjadi isu besar jika kerajaan berfungsi dengan cekap dan mendahulukan rakyat”.

“Masalah ini diburukkan lagi apabila setiap kementerian bergerak secara bersendirian. Rakyat masih belum nampak walau satu contoh pun usaha sama membabitkan pelbagai kementerian dalam memerangi wabak ini.

Kau dah kenapa kondem menteri yamg kau lantik masa dalam PH dulu.. kau dah panas montot jugak kot
Anonymous said…
Tun dan UMNO

Cikgu Kamarul Azman Habibur Rahman..

Pengasas PPBM

(Persoalan prinsip, dasar dan akidah. Perlukah aku menang bila prinsip maruah negara dan akidah digadai untuk menang..!?)

Seorang yang bijak pasti mampu memanfaatkan musuh-musuhnya, daripada seorang bodoh yang dijahanamkan oleh rakan-rakannya.

(Perlukah aku menang dan mengangkat sesorang yang bercakap pasal islam dengan gah bila berkuasa tetapi bila kuasa sudah tiada sanggup pula mengadai akidah bersama anak cucu menjulang perjuangan COMANGO, LGBT Seksuality Merdeka dan bersama sama jadi barua Lee Kwan Yew@ DAP bila sudah kehilangan kuasa.!? Ingat 22 tahun 22 bulan berapa banyak tanah orang Melayu tergadai dan bailout bagi tokey Cina)

Dalam meniti hari-hari menuju kepada terbitnya fajar pilihanraya umum ke 15, UMNO perlu mempunyai pandangan yang jelas dan terang tentang siapa rakan dan siapa lawan. Ini bukanlah masa untuk UMNO menambahkan musuh tetapi sebaliknya.

(Kami tidak menambah musuh cukup lah musuh yang sedia ada pengajaran 22 tahun 22 bulan cukup mengajar kami siapa musuh dan kawan dikala susah dan senang..)

Mantan Presiden Amerika Syarikat Abraham Lincoln pernah berkata “Bukankah aku membinasakan musuh-musuh ku dengan menerima mereka sebagai rakan?”

( Yer Abraham Lincon dan Tun tidak sama, Abraham mati ditembak semata mata menghentikan sistem hamba dan manipulasi Federal Reserved, hingga mati ditembak demi prinsip kerjanya walaupun dia agama Kristian. Tidak sesekali prinsip Abe Lincon digadainya. Tun apa yang dia buat untuk negara selama 22 tahun 22 bulan... prinsip flip flop dan lalang)

Saya cuba menyelami perasaan para pemimpin serta ahli-ahli UMNO apabila Tun Mahathir mula menunjukkan tanda-tanda untuk pulang ke pangkuan UMNO.

(Tanda kepulangan untuk apa..!? Yang rakyat nampak tanda kepulangan orang yang cukup terdesak menyelamatkan anak cucu dan kroni setelah tipu daya dan muslihat politiknya mudah dibaca oleh rakyat)

Ternyata ada perasaan yang masih dan akan terus terusik tentang apa yang telah berlaku.

(Apa guna nya untuk menang bila semua harta rakyat dibailout sesuka hati demi anak cucu bila rugi berniaga sambil memaki hamun bangsa sendiri tak tahu berniaga dan sebagainya bila perniagaan anakcucu rugi..!?)

Ramai juga yang seperti telah menutup hati terhadap Tun.

(Perlu kah aku harus menang semata mata untuk menang bila prinsip flip flop Rules Of Laws yang dilaung dari satu bukit ke satu bukit dengan mudah dipijak pijaknya dengan lidah bercabang fitnah jijik bila kuasa ditangan.. bila kuasa sudah tiada diulang ulang Prinsip Of Laws. Sekali diperbodoh tidak mengapa Cikgu..!! kalau lebih sekali cuba memperbodohkan rakyat itu bangang namanye..)

Namun untuk menang dalam permainan politik, UMNO tidak mampu untuk menutup pintu terhadap mana mana tokoh yang ingin bersama mereka.

(Ye kami mahu menang dan bodohlah kalau bertanding tak nak menang. Apa guna menang bila maruah akidah iman tergadai..!?
Biarlah kalah tapi kalah bermaruah dengan akidah iman tidak digadai dan dijual beli dengan mudah...bijak kah aku semata mata untuk menang bila akidah maruah bangsa digadai sesuka hati)

Pada Cikgu jadi lah seperti Abraham Lincon biarlah 'kalah ditangan musuhnya' dengan ditembak hingga mati memperjuangkan dan membebaskan hamba abdi dan belenggu Federal Reserved demi prinsip perjuangannya... macam langit dan bomi jauh benar Abraham Lincon tak gadai prinsip pun untuk cikgu dijadikan ukuran dengan prinsip Tun. Pada cikgu elok lah pergi sekolah balik belajar tapi bukan mengajar..!!