AZMIN SOMBONG CUBA TUNJUK PANDAI?

SIARAN LANGSUNG SIDANG DEWAN UNDANGAN NEGERI

Siaran Langsung sila Klik Di sini

Comments

Anonymous said…
Bila samada si apak merenyam atau meroyan lagi..!!

Cukup cukup lah bulan puasa banyak zikir 'subaha nalllah walhamdulillah wala illah ha illlallah". Bukan zikir 'tebuk muka tikam belakang'

Edar audio pulak dah, selepas ada macam-macam fitnah kepada Muhyiddin keluar. Nampak selagi pengarah tu belum mati cerita politik fitnah takkan tamat.

Edar Rakaman Suara Muhyiddin, semuanya tidak menjadi keutamaan. Hakikatnya PH jatuh kerana Mahathir

Kata Atok, rupanya ada Melayu Bacul begitu takut kepada DAP sehingga sanggup mengkhianati rakyat yang beri mandat kepada mereka.

Bacul pulak dahhh...!! Alahaiii meh tepok dahi yeopp ooii ..!! Atok sapa la ni !? Ohhh atok kauu..!

Atok kata Melayu hancur apabila membenarkan penyangak jadi pemimpin kerana pemimpin seperti ini walaupun Melayu akan menghancurkan orang Melayu.

Buktikan dulu penyangak di mahkamah wahai Atok Kepala Perompak..!! Elok heret mangkok antik ini ke mahkamah dalam kes 1MDB.. Kalau terbukti salah rakyat tak akan guling guling atas jalanraya pun.

“Parti ini berjaya; berjaya kalahkan British, capai kemerdekaan, bangun negara sehingga menjadi Harimau Asia. Betul ke Harimau Asia..!?

“Kenapa? Kerana parti bertuah ini mendapat penyamun sebagai pemimpin. Saya tak payah ulang apa yang pemimpin penyangak ini buat. Dari sebuah negara yang dihormati, negara ini menjadi kleptokrasi – negara yang diperintah oleh pencuri. Kepada Atok mudah lupa 'Sumpah laknat si pencuri juga salah satu hal yang akhirnya Kedah dan PH jatuh kelepap ke tanah'.

66 hari selepas Najib angkat sumpah laknat, kerajaan PH jatuh, kata Najib. Tetapi saya@Najib tidak boleh buat kesimpulan itu.

“Cumanya ayat terakhir dalam sumpah laknat itu memang berat dan memang fikir banyak kali hendak sebutkan,” kata Bossku

20 Disember tahun lepas, Najib mengangkat sumpah laknat bagi menafikan Azilah Hadri berhubung pembabitannya dalam kes pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shariibu

Kalau atok fikir audio itu boleh mengubah baik atok, buat video liwat Muhyddin atau skandal yang boleh ganti macam kes liwat Anwar. Semua ini jenis "sembang kari" ni rakyat dah muak.. orang meluat menyampah..!! Dah keluar Kahak hijau tahap 'kemeluatan'nya.

Kedudukan boboi sebagai Menteri Besar Kedah dalam sudah lebur sama sekali bukan sekali tapi dua kali.

Bukanlah PAS yang menjadi parti pembangkang terbesar di Kedah mengancam kedudukan boboi, tapi yang mengancam tu adalah kawan-kawan boboi sendiri dalam PH. Kan betul kenkawan boboi yang tikam boboi dari belakang.

Jadi untuk menyelamatkan boboi dan memastikan kedudukan boboi tidak terancam, maka Apak nya akan buat perangai lagi. Nabi ade pesan 'Sejahat jahat manusia ialah yang panjang umur tapi buruk perangainya'

Itu je yang sebenarnya, kenapa apak nya meroyan lain macam kali ni, pasal nak pastikan boboi ada jawatan.

Rakyat dah meluat menyampah tak tahu nak jelmakan rasa meluat ini. Rasanya elok kasi Tepokkk satu kali sambil makan pop corn jelmakan tahap 'kemenyampahan' itu.

Tambah Najib lagi dalam sumpah laknat yang dibuatnya ketika itu, beliau meminta Allah “menjahanamkan” dirinya di dunia dan akhirat sekiranya berbohong.

Bahkan beliau juga meminta pihak-pihak yang memfitnahnya turut dilaknat oleh Allah selagi mereka tidak meminta maaf. Ayat itu berat hendak sebut, tetapi saya sebut juga. Sebab saya hendak tegakkan kebenaran, sebab saya tidak ada cara lain. Terlalu banyak sangat fitnah.

“Itu senjata terakhir saya dan Allah akan tunjukkan siapa yang benar,” katanya.

Rakyat dah tak nak ambil tahu lagi pasal-pasal politik sekarang terutama POLITIK PH yang hancing lokos kena kencing...bagi rakyat kemelut politik negara dah berakhir..

Sekarang rakyat nak fikir bagaimana mulakan kehidupan baru selepas covid..nanti dekat-dekat nak pru-15 baru nak ambil tahu pasal politik. Sekarang politik-politik letak tepi dululah.

Sembang kari 'bacul sana bacul sini' dah tak jalan lagi. Bawak dia jadi saksi kes 1MDB samada dia bacul atau tidak nak datang mahkamah..!? Haahh Tungguuu

Udah udah lah tu..
Anonymous said…
Parodi anak cucu import

Cucu import : Ehh kenapa atok termenung..!?

Atok : Atok rasa atok nak buat come back

Cucu import : Atok nak come back apa..!?

Atok : Atok ada buat mistake ari tu.. kalu tak mistake suma dah ok.. Tu pasal atok nak come back..

Cucu import : Atok buat mistake apa, atok..!?

Atok : Mistake sket sebab salah strategi itu pasai tak berapa nak mengena ari tu...

Cucu Import : Salah strategi apa tu atok.!? cerita lah sket atok.!!

Atok : Kaluu.. Bulan lepas strategi atok tak berapa menjadi, itu pasal atok tertebuk muka sendiri

Cucu import : Oohh..!! Pasal atok letak jawatan PM ari tu yeekk..!!

Atok : Yer cu.!! atok akan cuba buat come back nak jadi PM semola...!!

Cucu import : Atok nak kencing apa pulak kali ni..!?

Atok : Haahh..!??@$*+@#?!@@$!!£%π..!!

Cucu Import : kikikikiki..
Anonymous said…
Mengapa Tun begitu takut kepada Najib?

Orang Melayu kecewa Dr Mahathir tidak berani tinggalkan DAP

KEHADAPAN Tun Mahathir,

Tadi saya terbaca karangan panjang Tun mengatakan bahawa orang-orang Melayu begitu takut kepada DAP.

Di samping mempertahankan DAP, Tun juga kata bahawa DAP tidak akan menghancurkan Melayu tetapi Melayu akan hancur jika memilih Najib sebagai pemimpin.

Tun juga memanggil pelbagai nama makian dan kejian kepada Najib seperti penyangak, penyamun, kleptokrat dan sebagainya dan menggelar orang-orang Melayu yang menyokong Najib (dan tidak menyokong DAP) sebagai bacul.

Sebenarnya, apabila seseorang mengkeji orang dengan ayat-ayat makian seperti di atas, ia menggambarkan sahsiah orang yang mengkeji tersebut dan bukannya orang yang dikeji.

Dan walaupun pemimpin-pemimpin DAP ada yang terpalit dengan skandal rasuah yang besar namun Tun tidak endahkan hal itu malah melepaskan mereka begitu sahaja.

Bercanggah dengan apa yang Tun katakan, orang-orang Melayu tidak takut kepada DAP, sebab itu mereka berani tinggalkan DAP dan buang mereka (DAP) dari kerajaan.

Ini adalah walaupun orang-orang Melayu tahu bahawa DAP mempunyai jaringan taikun-taikun perniagaan dan ekonomi yang besar yang boleh menjaga tembolok segelintir orang-orang Melayu yang berkepentingan ataupun menjatuhkan mereka.

Nasib baik masih ramai pejuang-pejuang orang Melayu yang ikhlas yang bukan berjuang untuk tembolok sendiri.

Pelikkan mungkin sumpah laknat bossku atok rasa sangat takut kottt...!!
Anonymous said…
AHAD DI KEDAH ADA CEREMONY
ATOK & BOBOI NGANGA TERKEDU
APAKAN DAYA MB DIREJEK 2 KALI
HAAH TEPOKK SAMBIL NAH AMIK POPCORN SATU


ATOK NAK BUAT UNDI TAK PERCAYA
BOSSKU CKP KUMPUL SD KASI AGONG SAJA
KAT KEDAH KUMPUL SD BOBOI KASI RAJA
ONN JER TERUS BOBOI DI REJEK KALI KE 2


KASI FUCK AJER ORANG TUA TU
LAKONAN ATOK MAKIN TAK MENJADI
TEKTIK USANG LUSUI BASI OTAK BEKU
KE MANA AUTA PUN ORANG TAK SUDI


KIKIKI.. KASI FUCK ATOK KAW KAW KALI INI
Anonymous said…
Mana Jon Doe( macai walaun unta atok yg atok pemoda bani tamim) ari ni dah 16.5.2020 dolu tulis pada taun ini konon nya yg Ramadoun 15.5.2020 jatuh. ari jumaat akan ada tanda tanda berlakunya perkara yg mengemparkan sblom atok mempanjihitamkan dooonia ini...

Semalam 15.5.2020 memang terjadi apa yang jon doe tulis , berita gempar boboi dapat anugerah SD kali ke 2 direjek dari kerusi MB... benar lah apo yg dikata Jon Doe, huru hara atok ke sana ke sini ke sanun ke batoh ke hulu ke hilior nak kasi undi tak percaya pada Muhyiddin...

Seblom atok nak mempanjihitamkan doonia ternyata atok huru hara sorang diri...


Hahhhhh tepokkk pop cirn kasi tambah kita tengok atok terkontang kanting tak dipedulikan kawan dan lawan.
Anonymous said…
Siapa mulakan kerajaan Tebuk Atap?

PH mendakwa Perikatan Nasional adalah Kerajaan pintu belakang dan tebuk atap atau kerajaan tak sah.

Mari kita singkap sikit sejarah sejak berakhirnya PRU14 pada 9 Mei 2018 lalu. Kemudian cuba kita sama2 beri penilaian dan beri gelaran utk beberapa kerajaan negeri yg ditubuhkan selepas itu. Selepas berakhirnya PRU14 kita dikejutkan dg tindakan 30 MP BN/ UMNO melompat dan menyokong ke PH sama ada dg menjadi MP bebas atau menyertai parti dlm PH.

1. Sabah.
BN 29 DUN + STAR 2 DUN. Musa Aman angkat sumpah jadi Ketua Menteri Sabah dg sokongan 31 ADUN. Warisan, PKR dan DAP menang 29 DUN. Kemudian 6 wakil rakyat BN bertindak menyokong Shafie Apdal sebagai Ketua Menteri Sabah yang baharu.
Apa gelaran yang sesuai untuk Kerajaan ini? TEBUK TUPAI?

2. Kedah.
PH menang 18 DUN. PAS dan UMNO juga menang 18 DUN. Tiba2 ADUN Guar Chempedak menyokong Mukhriz dan Mukhriz angkat sumpah Menteri Besar.
Kerajaan ini kerajaan apa?
TEBUK DINDING???

3. Perak
Kerusi DUN Perak ada 59. PH menang 29 DUN. Tak boleh tubuh kerajaan. Entah kenapa 2 wakil rakyat UMNO menyokong PH. Faizal Azumu angkat sumpah MB Perak.
Apa nama sesuai utk Kerajaan ini?
Kerjaan TEBUK LANTAI???

Selepas 22 bulan PM7 pun penat atau tersilap perkiraan atau tersilap perkataan. PM7 letak jawatan. Bila PM letak jawatan maka dg sendirinya semua Jemaah Menteri secara otomatik meletak jawatan dan kerajaan terbubar - TEBUK MUKA SENDRI


padan muko..!!!
Anonymous said…
Drama Mahathir, Apa Sebenarnya Berlaku, Rakaman Audio: Pengkhianatan Sebenar, Tembelang Atok Terbongkar!. Siapa yang bacol.!? - Bossku

Apa yang menarik, mesyuarat tersebut Mahathir bersetuju untuk keluar daripada PH, malah Mahathir jelas Tun tidak suka pada DAP dan juga Anwar. Mahathir telah mengamalkan politik hipokrasi tahap dewa terpaksa bekerja sama dng DAP dan Anwar.

Lidah bercabang, hipokrit, gila kuasa dan BACOL masa Negara ada masalah Covid ini, Bossku jelaskan apa yang sebenarnya berlaku:

1. Dia tak suka DAP. Dia tak suka Anwar jadi PM. Tak tahan dengan tekanan DAP dan geng Anwar terhadap dia tapi dia perlu bertahan kerana jumlah kerusi parlimen DAP dan PKR jauh lebih banyak banding dia.

2. Parti PPBM dia mahu keluar dari PH secepat mungkin kerana bimbang kalah pada PRU15 akan datang setelah 5 kali kalah PRK kepada BN. Dia juga sokong

3. Dia juga yang menyokong parti BN dan PAS bergabung dengan PPBM. Lalu, dia umum bahawa dia mahu buat kerajaan perpaduan semasa dia PM interim. PM ke 7(i)

Nanti dia boleh pilih ahli-ahli parlimen yang totok pada dia untuk sokong dia sebagai PM tanpa mengambil kira tekanan parti atau pemimpin parti.

Entah kenapa nak ambil dari PAN, dan dari parti-parti Sabah/Sarawak. Hanya dia yang tahu.

Asalkan totok pada sudah cukup. Dia pun boleh pecah-belahkan kuasa parti masing-masing.

Oleh kerana semua pihak tak setuju, parti-parti PH dan BN pun tak sokong dia jadi PM semasa menghadap YDP Agong.

Lalu, dia pun kalah kerana tak dapat sokongan padu dari kedua-dua pihak.

Setelah kalah, dia pun bekerja lagi keras untuk menumbangkan kerajaan PN untuk merebut kuasa kembali. Sah Gila Kuasa

Anwar tidak ada banyak pilihan samada mahu berkecil hati dan berpatah arang dengan Mahathir atau menelan sahaja segala apa yang berlaku.

Dia tak pernah hormat PH dan tak pernah hormat mandat Rakyat. Siapa yang bacol sebenarnya..!?

Sebab itu, dia tak berbincang dan memberitahu pemimpin-pemimpin PH semasa dia letak jawatan.

Hakikatnya DAP dan khususnya Anwar telah terpedaya serta terbelit dengan seni kelicikan politik Mahathir lidah bercabang dan kaki fitnah.

Sebab itu dia tak hadir apabila PH suruh bermesyuarat untuk menyelesaikan kemelut. Lalu Anwar pun dipilih sebagai calon PM oleh PH.

Cukuplah – cukuplah Mahathir jangan BACOL dan menyalahkan orang lain atas agenda politik sendiri.

Mahathir memang BACOL dalam mengamalkan POLITIK HIPOKRASI tahap dewa tertinggi dalam sejarah poltik tanah air.

Dia buka aib orang Allah buka aib nya lebih teruk lagi. Yang dibuka oleh Nya untuk kawan dan lawan mengingati kembali sosok tubuh yang bernama Mahathir sang fitnah yang bacol.
Anonymous said…
Audio bocor mesyuarat PH sah, tegang kerana rancangan pengkhianat’ - Anwar Ibrahim

Pengerusi PKR Anwar Ibrahim mengesahkan rakaman suara mesyuarat Majlis Presiden PH pada 21 Februari yang tersebar di media sosial beberapa hari lalu sebagai asli.

“Saya dengar klip (rakaman audio) yang agak panjang. Dan sebagai orang yang hadir dan merenung dan banyak bersabar ketika itu, memang tepat apa yang disuarakan.

“Bukan palsu dan memang berlaku begitu (dalam mesyuarat Majlis Presiden PH),” katanya.

Pada 17 Mei lalu, rakaman berjudul “Pendedahan Eksklusif Mesyuarat Majlis Presiden pada 21 Februari 2020” yang disiarkan di Facebook “Bersatu sokong Tun Mahathir” mula tular.

Tun Mahathir elok buat laporan polis kalau audio itu telah disunting atau palsu. Jangan jadi bacol Tun Mahathir Mohamad lapur segera pada polis.

Kasi "fak" jer kaw kaw legasi tak guna tu siapa pengkhianat yang bacol
Anonymous said…
Riza rela serah aset demi kebebasan mulakan hidup kembali - Najib

Najib Razak berkata, pada dasarnya beliau lebih suka jika anak tirinya, Riza Shahriz Abdul Aziz, meneruskan proses mahkamah bagi pertuduhan pengubahan wang haram yang dihadapi.

Pun begitu, kata bekas perdana menteri berkenaan, beliau faham mengapa Riza memilih untuk membuat penyelesaian dengan Jabatan Peguam Negara bagi membolehkan dia dilepaskan tanpa dibebaskan (DNAA).

Menurut Najib selama lima tahun Riza menghadapi pelbagai kesukaran ekoran kes yang melibatkan dirinya sehingga tidak boleh melakukan sebarang perniagaan baru.

Betapa zalim nya kerajaan PH di bawah Tun Mahathir dari hari pertama hingga di bebaskan kes 'bebas tanpa lepas' lansung tidak dibicarakan di mahkamah.

Ternyata kerajaan PH hanya 'buy time' untuk membuli Riza anak tiri sambil membelasah Najib dan mensensasikan kes 1 MDB supaya rakyat hadam rekayasa jijik Tun Mahathir. Inj niat jijik Tin Mahathir menghancurkan orang yang di benci yang boleh mengancam legasi tak guna ini

"Jadi, kalau meneruskan tindakan mahkamah, Riza mungkin akan memakan masa 4 tahun lagi. Jadi (semuanya) 10 tahun, satu dekad dalam hidupnya, dia tak boleh buat apa-apa.

"Jadi dia kata, tak apalah, saya serah balik semua aset ni dalam penyelesaian ni. Saya nak my freedom (kebebasan saya), kebebasan untuk saya memulakan hidup semula.

"Dia nak hidup dia, dan dia kata dengan pengalaman saya (Riza), insya-Allah dia yakin dia boleh mulakan hidup baru,"

Menurut Najib, filem-filem yang diterbitkan Riza "agak berjaya".

Ternyata filem Riza mencecah angka billion dan ratusan juta. Ini bukan 'kaleng kaleng' filem di hollywood.

"Filem pertama Wolf of Wall Street (2013) jana penjualan tiket AS$392 juta (RM1.7 bilion) berbanding kos AS$100 juta (RM430 juta).

Filem Dumb and Dumber To (2014) jana penjualan tiket AS$169.8 juta (RM730 juta) dengan kos pengeluaran AS$50 juta (RM215 juta).

Filem Daddy's Home (2015) jana penjualan tiket AS$242.8 juta (RM1.04 bilion) dengan kos AS$69 juta (RM297 juta)," menurutnya.

Bagi seorang ahli perniagaan berjaya di hollywood, apa lah nilai ratus juta dibayar sekiranya kebebasan dibelenggu oleh penguasa zalim.

Anak cucu Tun pun ada terbit filem masa Tun jadi PM ke 7. Low class filem maker and low quality production.

Harap Acara pembukaan filem saja gempak first class, tapi filem lansung tak ada quality. Low class filem memalukan industri filem Malaysia.

Ini bukan kes bail-out duit berbillion billion ringgit wang Petronas , KWSP, Dana Pencen dan Tabung Haji utk syarikat perkapalan dll

"Bukan melantik syarikat Petron membekal minyak kepada kerajaan sebaik sahaja PH menang PRU14."

Kontrak Opcom Bhd yang didakwanya "diwujudkan, diluluskan dan dilaksanakan" oleh kerajaan PH berusia 5 hari.

Jelas merujuk tiga anak Mahathir, iaitu Mokhzani, Mirzan dan Mukhriz.

Ternyata filem Riza mencecah angka billion dan ratusan juta. Ini bukan biashe biashe punya filem ini.

Filem keluaran anak Mahathir tiada low quality dan memalukan industri filem Malaysia.
Anonymous said…
Tun sendiri arahkan sabotaj PH, DAP dan Anwar Ibrahim. Jangan jadi BACOL tunding jari salahkan orang lain bila dah kantoi.

Salahkan Mahathir dia yang pilih nak letak jawatan bukan kami.

Kami sangat terkejut keputusan itu tanpa dibawa berbincang.

“Selepas menyertai Bersatu, perbincangan berlaku dari semasa ke semasa.

Dr Mahathir minta arahkan parti bukan hanya perkukuhkan kedudukan, tapi juga mengurangkan keyakinan rakyat terhadap DAP.

Dalam erti kata lain Tun yang nak sabotaj Pakatan Harapan.

“Ketika itu, parti buat kerja atas arahan Perdana Menteri ketika itu, dan apa yang patut dilakukan, contohnya Kongres Maruah Melayu dilakukan secara besar-besaran dan mungkin tidak dapat parti lakukan jika tiada arahan Perdana Menteri (ketika itu),” kata seorang pemimpin Bersatu.

Menurutnya, berlaku perbincangan untuk membawa Bersatu keluar daripada PH.

“Dalam beberapa perbincangan, termasuk antara dia, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Datuk Seri Mukhriz Mahathir, Peja (Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu) dan Datuk Dr Abd Latiff Ahmad bersama Dr Mahathir di rumahnya, mencari jalan macam mana Bersatu keluar daripada PH.

“Ini permintaan (Dr Mahathir). Kita kata, buat bersama-sama dan yang lainnya sudah menjadi sejarah apabila Dr Mahathir sendiri letak jawatan sebagai Perdana Menteri,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Bersatu, di Petaling Jaya, hari ini.

Katanya, semua pihak termasuk Muhyiddin yang juga Presiden Bersatu terkejut dengan peletakan jawatan Dr Mahathir kerana ia dilakukan tanpa sebarang perbincangan.

Malah, ketika Yang di-Pertuan Agong perlu memilih Perdana Menteri baharu Februari lalu, Hamzah mendakwa beliau dan pimpinan Bersatu lain bekerja keras memastikan Dr Mahathir kekal sebagai Perdana Menteri apabila namanya antara yang dicalonkan kepada Istana Negara.

“Namun, sejarah membuktikan Dr Mahathir tidak mendapat sokongan. Bukan saya yang memecahbelahkan parti, tapi beliau yang letak jawatan dan tak dapat sokongan.

Kenapa sekarang nak ambil semula jawatan Perdana Menteri...!?
Anonymous said…
Parti Ciput macam sudah jadi tepung golmal kari keluarga kalbatak (dilog Keluarga 69). Kalau bab bergaduh depa paling kr depan skli

Apa sudah jadi dengan parti PPBM?

Apakah Presiden PPBM, Muhyiddin, sudah hilang kawalan terhadap partinya sendiri atau PPBM sudah menjadi parti sarkas atau Dr. Mahathir sudah meroyan kerana dipecat dari PPBM?

Perkembangan terkini, selepas SUK PPBM, Kapten (B) Suhaimi memecat Dr. Mahathir bersama 4 lagi

Ahli Parlimen PPBM, Marzuki Cambridge pula memecat SUK PPBM, Kapten (B) Suhaimi. (Cambridge fake degree)

You scratch my butt, I scratch yur buty

Persoalannya, adakah 'pemecatan' yang Marzuki Cambridge lakukan itu sah?

Marzuki Cambridge sebenarnya sudah dipecat dari jawatan Setiausaha Agung PPBM berkuatkuasa 18 Mac 2020 (BACA DI SINI).

Ini bermakna, Dr. Mahathir mengarahkan orang dari luar PPBM memecat Setiausaha Kerja PPBM yang sah mengikut perlembagaan.

'Rule of law' mana yang atok gunakan untuk mengambil tindakan tersebut?

Jelas Dr. Mahathir sudah berjaya menjadikan PPBM sebuah parti yang menjadi bahan lawak bukan sahaja di Malaysia, malah di seluruh dunia. kah kah kah ..!!

Elok juga dijadikan bahan lawak untuk hilangkan stress dalam musim PKPB nie... Parti samseng kaki gaduh@ kampung dusun sepanjang zaman .. kah kah kah..kah

Namun dari satu sudut, timbul pertanyaan, apakah Muhyiddin sudah hilang kawalan ke atas PPBM atau Dr. Mahathir and the gang tengah meroyan sebab kena pecat?

Bring it on atok... jangan acah acah power.. sack TSMY now..!!
Anonymous said…
Atok tu cuma nak alih fokus rakyat jer dlm isu atok dipecat.

Konon2nya atok nak tunjuk power seolah2 dia 'memberontak' agar nampak atok tak khianat Anwar dan pH selama ini.

Berdramalah atok selagi boleh berdrama bagi tunjuk sikit pada khalid dan mat sabu rasa teruja.

Semua tahu Atok perancang utama sehingga pH tumbang.

Kalau Atok benar2 ingin menentang Muhidin dan PN..dengan jumlah mp 129 yg dikatakan melebihi jumlah mp pn...atok dan bang non silakan mengadap YDP Agong utk tukar kerajaan sekarang. Tak perlu tunggu Julai ini

Kalau dah tukar pastinya Anwar yg ada majoriti dlm pH sebagai PM dan bukannya tua nyanyuk nie.

Itu jer...

Kpd mahacai2 yg bodoh bistari, drama Atok kau tu rakyat senang sangat nak baca.

Jalan ceritanya dah basi direcycle kembali agar menampakkan Atok lah manusia yang paling suci dan terbaik di alam maya ini dan orang lain semua salah.

Tak dpt tambat hati Anwar dan DAP yg tahu strateginya...sekurang2nya dpt ambik hati mahacai2 bodoh bangang bistari di luar sana pun cukup lahh..

kikikiki..

Yes, there is no such thing as ‘129 MPs’, but something is definitely cooking

So Brother Anwar Bin Ibrahim if you say it 129 MPs on your side now...

Bring SD to Agong now....!!! No need to wait until July...

Bring it SD to Yang Dipetuan Agong now. Atok dont acah acah power lagi atok... Bring it on
Anonymous said…
Gambar yg tular pemimpin Melayu perjumpaan di rumah Tun langsung tidak dijemput Anwar Ibrahim.

Pada DSAI dan Otai kalau tak faham bahasa jugak maksud tersirat dlm gambar tsb elok bubar kan saja Parti PKR tu..!!
Anonymous said…
Kerusi-kerusi Parlimen PH yang akan kalah jika Parlimen dibubarkan July 2020 ini atau yang mana lebih dulu :

1. Kangar
PH = 20,909
BN + PAS = 23,771

2. Jerlun
PH = 18,695
BN + PAS = 25,242

3. Kubang Pasu
PH = 29,984
BN + PAS = 30,350

4. Pokok Sena
PH = 28,959
BN + PAS = 41,791

5. Kuala Kedah
PH = 36,624
*lBN + PAS = 36,624

6. Merbok
PH = 30,902
BN + PAS = 40,448

7. Sungai Petani
PH = 45,532
BN + PAS = 46,723

8. Padang Serai
PH = 31,724
BN + PAS = 38,360

9. Kulim Bandar Baharu
PH = 23,159
BN + PAS = 31,184

10. Parit Buntar
PH = 16,753
BN + PAS = 25,967

11. Tambun
PH = 38,661
BN + PAS = 48,289

12. Lumut
PH = 21,955
BN + PAS = 31,690

13. Tanjung Malim
PH = 24672
BN + PAS = 29,625

14. Raub
PH = 20,659
BN + PAS = 25,366

15. Indera Mahkota
PH = 28,578
BN + PAS = 35,143

16. Kuantan
PH = 22,807
BN + PAS = 28,363

17. Temerloh
PH = 23,998
BN + PAS = 36,828

18. Bentong
PH = 25,716
BN + PAS = 29,390

19. Sungai Besar
PH = 17,350
BN + PAS = 23,856

20. Hulu Selangor
PH = 40,783
BN + PAS = 44,012

21. Kuala Selangor
PH = 29,842
BN + PAS = 29,879

22. Kapar
PH = 47,731
BN + PAS = 57,837

23. Kuala Langat
PH = 43,239
BN + PAS = 44,858

24. Titiwangsa
PH = 23,840
BN + PAS = 26,546

25. Kuala Pilah
PH = 18,045
BN + PAS = 22,192

26. Tampin
PH = 22,435
BN + PAS = 26,031

27. Tangga Batu
PH = 32,420
BN + PAS = 36,722

28. Sri Gading
PH = 21,511
BN + PAS = 22,771

29. Tanjung Piai
PH = 21,255
BN + PAS = 23,693

30. Putatan
PH = 14,106
BN + PAS = 14,201

Jika dicampur jumlah kerusi

BN 79 + PAS 18 + 30 = 127 Kerusi Parlimen
Kalau + GPS 19 + Bersatu 18 = 164

APABILA PAS + UMNO = PH TUMBANG !!!
Anonymous said…
Kes Riza diputuskan mahkamah harap semua hormati keputusan mahkamah.

Hanya dengan nafas yang masih tersisa dendam kesumat dan fitnah masih jadi pilihanya. Masa bertaubat hampir tamat sudah sudah lah tu..

Tak habis habis Tun memainkan sentimen Riza yg dibebas tanpa dilepas.

Tun yang tak habis habis menghasut menfitnah dengan sentimen dendam kesumat makin menjadi jadi.

Sedangkan kesemua kes Riza adalah keputusan mahkamah dengan fakta kes yang dibentang dan berhujah dengan fakta dan bukti mahkamah.

Ternyata Tun ini tidak menghormati keputusan mahkamah hanya keputusan mahkamah tidak mengikut cita rasanya yang dimahukanya.

Masa bertaubat hampir tamat sudah sudah lah tu.. dendam dan fitnah masih jadi pilihan.

Jangan nanti sesudah nafas taubat sudah tiada lagi maka fikirkan dari sekarang legasi tak guna ini pula akan jadi galang gantinya atas dendam fitnah tak berkesudahan..!! Fikirkan..!!! fikirkan...!!

Kes Riza menurut Najib selama lima tahun Riza menghadapi pelbagai kesukaran ekoran kes yang melibatkan dirinya sehingga tidak boleh melakukan sebarang perniagaan baru.

Betapa zalim nya kerajaan PH di bawah Tun Mahathir dari hari pertama hingga di bebaskan kes 'bebas tanpa lepas' lansung tidak dibicarakan di mahkamah.

Ternyata kerajaan PH hanya 'buy time' untuk membuli Riza anak tiri sambil membelasah Najib dan mensensasikan kes 1 MDB supaya rakyat hadam rekayasa jijik Tun Mahathir. Inj niat jijik Tin Mahathir menghancurkan orang yang di benci yang boleh mengancam legasi tak guna ini

"Jadi, kalau meneruskan tindakan mahkamah, Riza mungkin akan memakan masa 4 tahun lagi. Jadi (semuanya) 10 tahun, satu dekad dalam hidupnya, dia tak boleh buat apa-apa.

"Jadi dia kata, tak apalah, saya serah balik semua aset ni dalam penyelesaian ni. Saya nak kehidupan saya semula and my freedom (kebebasan saya), kebebasan untuk saya memulakan hidup semula.

Menurut Najib, filem-filem yang diterbitkan Riza "agak berjaya".

Ternyata filem Riza mencecah angka billion dan ratusan juta. Ini bukan 'kaleng kaleng' filem di hollywood.

"Filem pertama Wolf of Wall Street (2013) jana penjualan tiket AS$392 juta (RM1.7 bilion) berbanding kos AS$100 juta (RM430 juta).

Filem Dumb and Dumber To (2014) jana penjualan tiket AS$169.8 juta (RM730 juta) dengan kos pengeluaran AS$50 juta (RM215 juta).

Filem Daddy's Home (2015) jana penjualan tiket AS$242.8 juta (RM1.04 bilion) dengan kos AS$69 juta (RM297 juta)," menurutnya.

Bagi seorang ahli perniagaan berjaya di hollywood, apa lah nilai ratus juta dibayar sekiranya kebebasan dibelenggu oleh penguasa zalim.

Anak cucu Tun pun ada terbit filem masa Tun jadi PM ke 7. Low class filem maker and low quality production.

Ini bukan kes bail-out duit berbillion billion ringgit wang Petronas , KWSP, Dana Pencen dan Tabung Haji utk syarikat perkapalan dll

Riza Aziz bayar AS$40 juta lebih daripada AS$248 juta, kata Shafee..krrajaan tuntut semula duit bailout beratus billion dan juga perlu dibayar semula pada kerajaan.

Kalau Riza sanggup pulangkan dan bayar balik duit beratus juta ringgit, wang bailout anak anak Tun Mahathir beratus billuon ringgit juga perlu dibayar semula pada Petronas , KWSP, Dana Pencen LTAT dan TH

Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur membenarkan permohonan untuk melepaskan tanpa membebaskan Riza Aziz daripada 5 pertuduhan pengubahan wang berjumlah AS$248 juta.

Peguam mewakili Riza Aziz, Muhammad Shafee Abdullah mendedahkan anak guamnya sudah menyerahkan semua aset di Amerika Syarikat dan Malaysia kepada Putrajaya sebagai usaha penyelesaian kes di peringkat global.

Elok dirampas harta dan hartanah kekayaan anak cucu Tun Mahathir untuk bayar semula wang bailout yang digunakan untuk menyelamatkan kerugian perniagaan anak Tun dahulu.

Rekayasa bodoh ini sesuai tahun 80'an. Rekayasa bodoh ini sudah ketinggalan zaman dan terlalu out dated.

Takyat sudah menyampah bosan dan meluat dengan sentimen fitnah dan rekayasa bodoh ini.

Enough is enough
Anonymous said…
Masih tak nyanyuk? Yer hanya Walatok jer kata tak nyanyuk..

Alooo brother.!! Hang pi jerit kat telinga atok tu, hang teriak kuat kuat kat telinga atok tu hang teriak

"Saya Ulangggg..!!"

Biar kasi suis 'mentol' atok onn balik..!!

Atok rancang tumbangkan kerajaan, tetapi bila majority tak nak dengar cakap Atok lalu dia ambil boboi jadi TPM dia merajuk letak jawatan dan rujuk kepada DSAI.

Atok tak cukup SD DSAI melebihi dia SD dia sakit hati buat PC kata DSAI rakyat tak suka, dsai tak layak jadi pm, dsai gila-gila nak jadi pm , DSAI itu DSAI ini.

Deyyy tamby berapa punya mental atok ni laaahh..!!

Tetapi waktu yg sama atok mengacau PH walaupun atok sendiri yang isytihar keluar ph.

Setelah bermacam macam dia cakap kpd DSAI tetapi masih dia mencari dsai untuk berkerjasama.

Dia makin sakit hati apabila orang-orangnya sendiri menolak serta mengkhianati dia. Jika dilihat dia sekarang bermusuh hampir dengan semua orang.

Dan dia serta walatoknya tidak sama sekali melihatnya sebagai kifarah tetapi tanpa rasa malu mereka mengatakan atok mereka hebat mencatur, walaupun Tak Ada parti dan paling minority. Malunya lahhhhh��.

Saya ulangggg...!!
Anonymous said…
TAK ABIS LAGI ATOK MEROYAN ISU SPEAKER
DAH BUAT PEMILIHAN HORMAT LA MEJORITY
BILA DALAM DEWAN TERDUDUK BISU SESAJER
KAT LUAR KEMAIN TERKINJA MENGEDIK LAGI


PARANGAI MACAM NI KENA KASI KAW KAW
MASUK DEWAN SEKO PUN TAK DEFEND ATOK
TERKONTANG KANTING MUKA MACAM HAWAW
PERANGAI MCM NI KASI PALA KAW2 KENA KATOK


MCM HAMPEHHH DAH TUA2 TU BAWAK2 ISTIFAR SKET.. ...!!
Anonymous said…
Mungkin kenyataan Khiddin ini boleh lah menaikkan semangat walaun sang fitnah jijik lidah bercabang.. macam dah tak semangan nak membatu api maklumlah asyik kena taji jer skg ni..

Bekas penyelaras parlimen Jasin Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan hari ini memberi amaran kepada Datuk Seri Azeez Rahim, Datuk Seri Noh Omar dan Datuk Bung Moktar agar “sabar menunggu” sehingga Perikatan Nasional tumbang.
Amaran Khairuddin susulan serangan Azeez, Noh dan Bung di sesi pertama sidang parlimen yang bermula 13hb Mei lalu di mana ketiga-tiga mereka bangun mencelah ketika Tun Dr Mahathir Mohamad sedang menyampaikan hujah menentang usul mengosongkan kerusi Speaker Dewan Rakyat.
“Azeez Rahim, Noh Omar, Bung Moktar dan beberapa penyangak lagi jangan terlalu cepat ‘syok sendiri’, kerana sikap ‘syok sendiri’ ini akan membawa ‘padah’ pada diri sendiri.

Haahhh tepokkkk..!!
Anonymous said…
Mampukah BERSATU Berdiri Sendiri Tanpa Sekutu? Jangan berlagaklah Parti Bersatu.

1) Satu-satunya sebab BERSATU mampu menang kerusi-kerusi mereka pada PRU 14 adalah kerana undi daripada penyokong PH.

Satu-satunya sebab kenapa kerusi BERSATU bertambah adalah kerana MP-MP yang melompat kedalam BERSATU.

Satu-satunya sebab kenapa Muhyidin mampu menubuhkan kerajaan adalah kerana sokongan daripada MP-MP yang lain.

2) Sekiranya berlangsung PRU lagi sekali, tanpa faktor-faktor di atas, kem Muhyidin dan Azmin belum tentu akan menang dengan jumlah kerusi yang sepatutnya.

Tanpa sokongan dari penyokong PH dan MN, mustahil calon BERSATU mampu memberi sebarang saingan kepada MN atau PH.

BERSATU dan kem Azmin hampir tiada atau langsung tiada jentera diperingkat bawahan.

Sebagai contoh, program Azmin baru-baru ini di Pulau Pinang , tiada sambutan. Sebagai seorang Menteri Kanan yang duduk di pejabat dan rumah Timbalan Perdana Menteri, agak pelik bila majlis pemberian sumbangan langsung tidak dihadiri akar umbi UMNO dan PAS. Daripada lebih seribu jemputan, hanya seratus lebih yang hadir. Isyarat yang cukup jelas.

Rekayasa bodoh ini sesuai tahun 80'an. Rekayasa bodoh ini sudah ketinggalan zaman dan terlalu out dated. Bersatu tiada grass root mmacam UMNO dan PAS. Maka langkah sumbang Parti Bersatu menyelitkan diri antara grass root UMNO dan PAS tanpa rasa malu dan tebal muka.

Rakyat sudah menyampah bosan dan meluat dengan sentimen fitnah dan rekayasa bodoh ini.

Enough is enough