AZMIN SOMBONG CUBA TUNJUK PANDAI?

HEBATNYA PIMPINAN PAS HALAU AHLI LAGI.

Jarang sekali pemimpin sebuah organisasi menghalau ahlinya sendiri atas apa juga alasan. Tetapi itulah yang berlaku sekarang. Inilah yang amat malang bagi PAS sebuah parti yang sepatutnya amat matang dalam tindakan tetapi menjadi tidak keruan sejak akhir-akhir ini.
PAS mungkin tidak dapat bersabar lagi langkah Gerakan Harapan Baru (GBH) yang dilihat terus menjadi duri dalam daging parti Islam itu.

Keadaan itu mungkin memaksa Ketua Pemuda PAS Nik Abduh Nik Mat menulis panjang menyeru golongan itu keluar parti kerana tiada lagi hujah untuk kekal dalamnya.

“Orang lain boleh mempersoal jemaah baru anda, syarie atau tidak. Anda pun berhak mempertahankan 'ijtihad' anda keluar PAS. Syarie atau tidak.

“Tetapi anda tak punya sedikit pun hujah syarie untuk kekal dalam PAS, dan dengan amanah jawatan yang anda masih pegang itu, anda gunakan untuk sabotaj PAS.

“Itu khianat dan tidak ada khianat sejelas itu,” katanya tanpa menyebut secara langsung nama GBH, kumpulan serpihan yang digerakkan bekas pemimpin kanan parti itu.

GHB
pimpinan bekas timbalan presiden PAS Mohamad Sabu sedang berusaha menubuhkan sebuah parti Islam baru.

Mereka juga dilihat bakal menggantikan PAS dalam gabungan baru pembangkang bersama PKR dan DAP.

Pakatan Rakyat sebelum ini berkubur susulan perselisihan pendapat dan pendirian berpanjangan PAS dan DAP, terutamanya dalam isu hudud.
Gambar di atas sekadar hiasan
 

Comments

ramboo-t said…
Xsetuju dgn entry ini..maaf, apa yg dikata nik abduh adalah benar..mengapa masih tinggal dirumah yg dikatakan kononnya telah retak teruk..lebih dr itu anda hina rumah itu, gunakan kmdhn air+api di rumah itu, mkn+minum lg..xmau keluar, wajar anda dihalau pergi..sapot ulamak, tolak biawak(ghb).
Anonymous said…
kawe akan pastikan utk pru 14 mamat bodoh ni akan kalah walau di mana bertanding
menantu fatah ni tok paka serupo dgn tok tuo
cap aye
kecek ugama tapi perangai lebih pado geng2 umno
nok kawase balok nok kreta honda
guna proksi razak abas utk kawase balak
tak nurung pok sikit abuk
Anonymous said…
PARTI PAS DAN PERLEMBAGAANNYA TAK ADA YANG SALAH TAPI PEMIMPINNYA YANG SALAH DAN BERBUAT ONAR > SEMUA ini kerana DIA dan pemimpin jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
12. dia selalu ponteng sidang parlimen? Sekarang macam sayang Najib
13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA
Unknown said…
Kalau ada pengkhianat ada dlm rumah sendiri tak kan tak halau. Logik la.
Anonymous said…
pada pandangan saya, perbuatan GHB selama ini amat keterlaluan terhadap PAS.Namun,parti PAS lambat mengambil tindakan disiplin terhadap pengkhianatan bekas pemimpin yg belot itu. saya mencadangkan semua MP,ADUN dan pimpinan PAS kawasan dan cawangan segera letak jawatan.kemudian isytihar keluar Pas.Itu tindakan insan bermaruah.maaf, sekadar pandangan.
IrWrWs said…
Kami majoriti akar umbi PAS amat setuju dgn saranan ketua pemuda pusat kami..