AZMIN SOMBONG CUBA TUNJUK PANDAI?

GHB : HENTIKAN FITNAH DAN TUDUHAN TANPA BUKTI

Sejak pelancaran Gerakan Harapan Baru (GHB) semalam, pelbagai pihak melontarkan komen dan pandangan masing-masing.

Tidak kurang pula yang melemparkan fitnah dan tuduhan melulu tanpa segan dan silu walaupun dalam bulan puasa.


Seorang pemimpin PAS Pusat mendakwa parti Islam baru yang akan ditubuhkan oleh Gerakan Harapan Baru (GBH), bertentangan dengan perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS dan cerminan gagasan pemikiran 'Islam Ala Amerika'  

Pengarah Pusat Penyelidikan PAS Pusat Dr Mohd Zuhdi Marzuki berkata gagasan pemikiran itu dipopular oleh Mohamad Sabu dalam ceramahnya sekitar 1990-an bagi menggambarkan Islamisasi Datuk Seri Anwar Ibrahim pada ketika itu, sebagai bukan agenda Islam yang sebenarnya.

Dr Zuhdi berkata gagasan berkaitan pemikiran tersebut terdapat dalam buku bertajuk "The Cambridge Companion to American Islam" yang disusun oleh Juliane Hammer dan Omid Safi.

"Buku ini cuba memaparkan, desakan agar ajaran Islam dikonsepkan dan ditafsirkan semula supaya dapat diterima oleh pemikiran dan budaya masyarakat Amerika hari ini.

"Sudah tentu Islam yang digambarkan bukanlah Islam yang sebenar. Sebagai contoh, baru-baru ini muncul seorang imam gay di Amerika, Daayiee Abdullah, yang amalan Islam jauh terpesong dari ajaran Islam yang sebenar," katanya dalam kenyataannya.

Tuduhan dan fitnah adalah berat dan kini ianya seolah-olah menjadi budaya sejak dari pemilihan PAS yang lalu.

Kita mengharapkan pihak memfitnah ini menghentikan kerja jahat dan haram ini atau mereka sendiri berani berdepan mahkamah Allah. 

Comments

IrWrWs said…
Bila nak tubuh Parti Harapan Barua nih..?
Anonymous said…
SAYA lebih menghormati mereka sekalipun dituduh kecewa dari kabilah PAS yg mulutnya Isle isle, jubbah, jubbah TAPI kelaku
1. Berpolitik dalam mutamar mengunakan Cai ( mengalah cara Israel)
2. Mulut lonkang Membaruakan Jemaah parti sendiri
3. Menjebon, mentololkan Jemaah saudara seagama
4. Menuduh tanpa saksi pengedar pil kuda dan MENGHUKUM dengan meletakkan calon Pas
5. Mulut isle isle tapi PONTENG dewan Rakyat sedangkan ada isu penting dibahas
6. Memutus hubungan tetapi sebok nak elaun jawatan di Pulau Pinang. Ada telur kalu letak jawatan Ostad oii.
KESIMPULAN
1.Anggota harapan baru lebih bermaruah dari Jemaah Pas yg mendokong Kepimpinan Cai. kerana duit dan jawatan di Penang dan Selangor mcm alas an nak kekal pegang jawatan.
2.Team Harapan baru anda lebih bermaruah dan Parti anda memang sedikit lemah TAPI dengan sokongan PKR dan DAP maka Harapan baru tetap akan kuat serta ada kuasa tawar menawar PAS dlm Pakatan 2.0 tinggal 2/3 sahaja lagi dan lg 1/3 diambil oleh harapan Baru. 3.Terserah PAS nak bersama atau keluar PR, Realitinya ialah jd PAKATAN BER-4
4.Jika ada adun Pas Selangor menyertai Harapan Baru wajar diberi jawatan Exco atas kapasiti Pakatan Ber-4. Maka 1 exco Pas perlu dikurangkan diserah pada Harapan Baru. Jika pas tak setuju kena keluar dari Pakatan 2.0 . Kerajaan negeri tetap teguh kerana 2 adun Pas ke pasukan Harapan Baru ( PKR. DAP dan Harapan Baru tetap ada Majoriti Mudah)

utuhkabin

Anonymous said…
SUDAHLAH SOFI...SEMUA ORANG TAHU HASRAT KAMU.
MASUK AJELAH KUMPULAN TU
Anonymous said…


Hujjah depa nih TAK dak lain dah..

Liwat

Sex

LGBT

DAPpigs

Cina

Amarika

Yahudi

Soal2 Amanah..INTEGRITY dan transparency...rasuah Felda T.Aji & 1'MDB...FITNAH pilKuda smua depa buat2 BUTA & sengaja ditolak ketepi!
Anonymous said…


Hujjah depa nih TAK dak lain dah..

Liwat

Sex

LGBT

DAPpigs

Cina

Amarika

Yahudi

Soal2 Amanah..INTEGRITY dan transparency...rasuah Felda T.Aji & 1'MDB...FITNAH pilKuda smua depa buat2 BUTA & sengaja ditolak ketepi!
Anonymous said…
GHB, biarkanlah orang nak fitnah pun. Tapi kamu jangan buat fitnah. Rakyat ada akal untuk menilai. Saya minta GHB teruskan agenda yang baik2 saja. Apa takut pada anjing yang menyalak bukit. Anjing kepenatan...bukit dak berubah pun. Ini peribahasa aja. Perkataan anjing itu tidak di tujukan kepada sapa2. Kalau nak kaitkan anjing ini dengan kata saya mengatakan si anu itu anjing....terlebih dahulu salahkan kementerian pendidikan kerana memebenarkan peribahasa ini di ajar dari dulu lagi
Anonymous said…
Tersingkirnya kumpulan yang dipanggil G18 telah membuka banyak perkara tentang PAS. Tak kisahlah sama ada yang disingkir itu jahat atau tolol atau jebon atau cerdik atau banyak jasa. Yang pentingnya ialah melihat dan mentafsir reaksi dan aksi pemimpin-pemimpin utama yang menang. Ada yang mengelabah, ada yang 'cool', ada yang cakap berbelit-belit, ada yang cakap melulu, ada yang senyap, ada yang terkedu dan tak kurang juga ada yang meracau hinggakan mulut berbuih-buih macam kena penyakit sawan. Reaksi mereka samalah dengan apa yang berlaku dalam pertubuhan lain seperti kelab bola sepak, dewan perniagaan, persatuan bekas-bekas perkhidmatan kerajaan dan juga kelab-kelab belia. Natijahnya, jubah , serban dan prop-prop ugama adalah satu alat yang efektif untuk mempengaruhi orang yang lurus bendul dan mereka yang tidak tahu berfikir!! Itu sahaja.
Anonymous said…
sudahlah zuhdi , kau agen umno

rakyat dh tk caya kau.

kau bawa misi utk halang PAS dpd membela org felda
tu sebb kau hentam dan fitnah mazlan aliman hasut
peneroka utk memberontak

kau bodoh dn jahat sgt lah

Anonymous said…
zuhdi apa kau sibuk dgn GHB

apa kau sibuk pasal islam amerika la

kerja kau adalah menggerak PAS utk tuntut
dan laksana hudud sebenar di kelantan dan
malaysia.

kan umno dh setuju hudud, mereka berkuasa
maka inilah masa kau dan PAS kena bersama
umno laksana hudud sebenar

hudud sebenar adalah kerja PAS

tak perlu sibuk dgn perjuangan islam sebenar
atau tk sebenar anwar ibrahim

hancur PAS kerana kau lah salah satu sebb nya
akuyang selalukomentapitakpernahlulussiar said…
hancur ler mutaligat... kalau mu nak sangat join mat sabu dan adly join jer laaa.. yang pasti segala komen di blog ini tidak akan lulus siar... tahniah mutaligat aka sofiwahab...

yang nyata setakat ini, blog ini tidak pernah yakin dengan janji Allah... takut2 dah terkena virus syiah...
Awang UUM said…
Di mana-mana saja penjajah barat masuk negara Islam sejak 600 tahun dulu selain menyerang Islam, mereka musnahkan maruah dan wibawa ulama hingga orang terjajah bencikan ulama. Group anti ulama itu bukan terhad kepada penjajah dan bonekanya dalam kalangan orang Islam, cakap-cakap antara orang PAS sendiri terperangkap dalam mentakwil ulama/tok guru. code teks ucapan n agauan Kompolan GHB : Lebih sayang DAP dari Ulama : Aku bukan Ulamak tapi mulai saat ini aku amat benci kompolan GHB ni dan sesuai di hamun n di caci maki dan di humban kata nista pd mereka...Go 2 Hell ghb