AZMIN SOMBONG CUBA TUNJUK PANDAI?

BERITA BOHONG DAN FITNAH : TANGGUNGLAH AKIBATNYA NANTI

Setiap kali himpunan aman dijalankan maka sudah pasti ada pembohongan yang dilakukan media pencacai Umno. Himpunan Bersih 3.0 semalam juga menjadi sasaran hebat wartawan dan editor untuk memburuk-burukkan penganjur, parti-parti politik dan peserta Bersih 3.0.

Kali ini media memfitnah peserta Bersih bertindak ganas memusnahkan kereta Polis dengan menterbalikkan kereta. Tetapi mereka tidak pula menceritakan mengapa peserta itu bertindak demikian dan bagaimana provokasi dilakukan oleh puak tertentu sehingga berlakunya peristiwa itu.

Media tidak menceritakan bagaimana kereta polis melanggar peserta bersih dan lain-lain.

Kita semua setahu jika berita bohong tidak lengkap seperti itu dimuatkan dalam media, akibatnya ialah selagi cerita bohong dan fitnah itu terlekat pada minda pembaca maka selagi itulah mereka menanggung dosa dan akibatnya ..................

Comments

Anonymous said…
Akhir zaman. Dajjal dan tenteranya bertebaran. Membawa syurga ditangannya sedang ia adalah neraka. Bagi mereka yang cintakan kebenaran dan agama, InsyaAllah tahu akan kepalsuannya. Agak malang bagi mereka yang hatinya telah hitam. Sangkaan mereka apa yang dibawa dajjal dan tenteranya adalah syurga (kebenaran) sedang ia adalah neraka (kepalsuan). Semoga Allah melindungi kita semua...amin..
Anonymous said…
Kalau berita bohong dan palsu disebarkan, pembikin berita akan menanggung setiap dosa membuat pembohongan dan fitnah dan mendapat saham atas setiap sebaran yang dibuat oleh org lain secara berterusan atas setiap sebaran. Begitu juga dgn kebaikan yg dibuat akan mendapat pahalanya. Allah Maha Pembalas dan sebaik-baik pemberi balasan.