AZMIN SOMBONG CUBA TUNJUK PANDAI?

SEMBUR GAS & AIR SERTA TAHAN RAKYAT : KEZALIMAN MEMUNCAK

Kezaliman kerajaan 1Malaysia memuncak apabila terus bermusuh dan menzalimi rakyat dengan menyembur gas pemedih mata, air kimia dan menahan rakyat melalui budak suruhan mereka iaitu Polis.
Rakyat yang hanya mahu berhimpun secara aman tidak melakukan sebarang perancangan untuk merusuh dan merosakkan harta benda awam serta melakukan kekacauan disembur dengan gas pemedih mata, air kimia dan ditangkap tanpa belas kasihan.
Apa dosa mereka yang hanya ingin berhimpun menyatakan rasa benci dan muak dengan kekejaman ISA di perlakukan kekejaman sedemikian.
Beratus-ratus rakyat dilaporkan ditahan tanpa sebab.
Saya yang tidak ada 'rezeki' untuk bersama-sama menghirup nikmat gas pemedih kali ini, sekali lagi menegaskan, saya tidak rela dan tidak redha walau satu sen pun duit saya dan duit rakyat digunakan untuk membeli gas dan air kimia untuk disembur kepada rakyat.
Insya Allah kami rakyat Malaysia akan menuntut keadilan dan hak kami di Hari Kiamat nanti.

Comments

Anonymous said…
pukimak la kamu semua. secara aman konon, habis semua jln sesak, kedai terpaksa tutup dan mcm2 lg kesusahan yg korang buat. Aku dan umat lain pun tak redha atas segala kesusahan yg pas dah buat hari ni. sial korang!
Anonymous said…
kamu sanggup maki mak kamu.tarak otak punya umngok.siapa mula susahkan siapa.dalam parlimen tak dipakai lepas tu kata susahkan mereka.kami semua pun tak akan redha atas apa yang dilakukan oleh kerajaan juga terhadap orang yang dizalimi yang telah meninggal dunia.umngok memang patut diajar.kerana buat-buat tak faham segala kejadian yang berlaku.
razak said…
yang bagi sesak tu bukan pendemo la we. Anjing Kerajaan ( Polis) yang lebih lebih tutup jalan. patutnya dia lah jaga dan bagi kerja sama melancarkan trafik.

kawan lama.
Anonymous said…
ISA tahan tanpa bicara dengan kuasa pegawai polis la........ patut ka tadakpatut...???
jati Diri said…
Padan muka.Ingat hang democrazy hang dah demokrasi. Demokrasi adalah mematuhi suara dan hak ramai. Menyusahkan orang je.
Anonymous said…
permatang pasir...selepas manik urai be end
serupasekala said…
ASAM GARAM PERJUANGAN

KENA TANGKAP,KENA HUMBAN,KENA KENA KENA DAN KENA.......

NAMUN HATI TETAP BERKOBAR KOBAR BEBASKAN KEADILAN.

TAK KIRA APA PUN ASALKAN DIKATAKAN PERJUANGAN TETAP ADA RISIKONYA.

TABAH DAN MOHON PETUNJUK KEREDHAAN ALLAH SUBHANAHU WATAALA.
pol said…
DEMOKRASI ialah dia mau kerusi
permatang pasir said…
AKU HERAN SUNGGUH ADA YANG BERDEMO MINAT KEPADA ISA ??? apa jenis DNA
matindra said…
UMNO tak pernah masuk pilihanraya yang masuk ialah BN. Jadinya manifesto UMNO tak ada...
Anonymous said…
BURUK BAIK DARI ALLAH JUA...!!!
Anonymous said…
siapa sial? umno yg anda sokong selama ni myusahkan kamu yg juga rakyat malaysia terus kamu jilat.akta zalim ISA terus kamu jadikan pedoman.kalau tiada perhimpunan sebegini sampai bila keturunan kamu nak senang.rakyat yg miskin terus ditindas dgn kenaikan tambang dan harga brg2.dimana ketegasan umno ingin mendahulukan rakyat yg bawah2 ni berbanding yg 2 3 kerat diatas tu?
TEKONG DARAT said…
kan lebih bagus orang2 islam buat demo supaya kerajaan pinda perlembagaan utk tegakkan syariat islam?...dok kata ISA haram, macamana ngan undang2 lain?...semua pun undang2 penjajah...
Anonymous said…
pukimak kepada Anonymous yg mula2 tuh...pukimak pada datuk dan mak ayah dia...apara...isa mmg kejam. ko pukimak tak kena. kalau kena pukimak ko baru tau....
Anonymous said…
bg aku...semuanya bodoh nak mampusssssssssssss
Syabas , sebab banyak rakyat yang muda-muda sampai sejak awal , sebelum 11 pagi.
Ada jugak pakcik dan makcik dari berbilang kaum sudi datang walaupon dah tahu akan di sambut meriah olih polis dengan bom asap.


Jumlah yang datang adalah angaran lebeh kurang 20000.
Susah dikira sebab ada 4 tempat berlainan.
Dan juga ada yang tunggu di sepanjang jalan.


Anti ISA ni sebenarnya bukan untuk orang politik.
Anti ISA ialah dari lapisan rakyat yang sedar akan kekejaman dan kezaliman.


ISA ni bukan sahaja langar hal hak asasi manusia UN.
Akta ISA memang bertentangan dengan segala agama dan fahaman hidup.


Kepada yang tak paham-
Demokrasi menhalal kan ISA untuk masa sementara dan chuma bolih di gunakan keatas penganas komunis sahaja. Kini komunis chuma terdapat nama dan tempat didalam muzium.
Akta ISA ini dah patut di simpan kan dalam muzium sebagai bahan bukti sejarah.
yusmans said…
Bantulah orang yang dizalimi dan menzalimi. Yang dizalimi, selamatkan dia dari orang yang zalim itu.. Bagi yang menzalimi, hentikan dia dari terus melakukan kezaliman.. kerana dia tidak akan tertanggung azab Allah yang disediakan untuknya.. Jangan sokong orang yang zalim, jika tidak kamu akan terpalit sebagai orang yang zalim.

yusmans.blogspot.com
Rohaifi Azri said…
MEDIA PRO-BN kan kutuk mcm2 mengenai perhimpunan semalam. Tapi rakyat Malaysia bukan semuanya bodoh macam barua-barua BN yang 'buta' untuk melihat siapa sebenarnya pencetus huru-hara semalam.

sedap juga kena tangkap dek malaun-malaun tu rupanya...