AZMIN SOMBONG CUBA TUNJUK PANDAI?

UMNO SUDAH 'MATI PUCUK' MANA BOLEH KAHWIN LAGI

Umno bagaikan duda yang teringin sangat hendak rujuk dengan isterinya diceraikan dengan talak tiga.
PAS diibaratkan sebagai isteri yang diceraikan Umno dengan talak tiga pada tahun 1977 dahulu iaitu ketika Umno menendang PAS dari Barisan Nasional ketika Umno sedang gagah masa itu.
Malangnya Umno tidak boleh 'berkahwin' semula dengan PAS sebab telah ditalak tiga. Maka oleh kerana gila talak, maka pemimpin-pemimpin Umno hari ini memukul canang ke sana ke mari menyatakan pemimpin PAS beriya-iya benar dan bersedia untuk 'berkahwin' semula dengan Umno. Sedangkan hakikatnya Umno lah yang tergila-gila hendak kahwin semula dengan PAS kerana Umno sedang nazak sekarang.
Ibarat duda yang sedang sakit tiada orang yang menjaga makan minum makan pakai maka melarat dan menderitalah si duda. Inilah keadaan Umno sekarang yang nazak dan tinggal nyawa-nyawa ikan. Maka mereka berusaha untuk berpaut kepada sesiapa sahaja.
Walaupun PAS sudah menjelaskan bahawa tidak sudi untuk rujuk semula kerana tahu perangai buruk Umno yang jijik, jelik, jahat dan sebagainya.
Umno kena cari cina buta untuk rujuk semula dengan PAS. Siapa Cina buta tersebut? Adakah PAS ingin 'berkahwin' dengan Cina buta bercerai dan kahwin semula dengan Umno. ? Jawapannya pasti PAS tidak akan mahu bersama Umno semula. Saya boleh katakan bahawa Umno sudah 'Mati Pucuk' mana boleh berkahwin HARAM hukumnya.

Comments

Anonymous said…
betul gak .. tapi serupa dengan PAs nak sangat memerintah, sanggup jadi barua DAP .. sembah colok .. pegang lilin . jadi dewata hahaha macam-macam la sebabnya satu... gila kuasa
Anonymous said…
mati pucuk pulak...sedara sofi, ko ni mmg takde idea nk buat citer lah..jgn tunjukkkan kebodohan ko kat blog ni..staff ctrm pun tau ko ni bukannya bagus sgt..jgn lah buat citer yg dangkal idea, menipu, putar belit...

jahanam PAS..
baba said…
tak usah cakap siapa barua china, tepuk dada tanya diri sendiri. tak ada china lama dah melayu umno lebuh.......sekarang china banyak lari dari BN baru nak cari PAS

Buai laju-laju, sampai balik sana
Pakai baju baru, beli di kedai china.
yusmans.blogspot.com said…
Umno sudah angau.. nak kahwin, tapi x ada siapa yang mau...
AUWWW said…
Ya lah... mati pucuk, tapi tak berlubang belakang....wakakakaaa
Pakai Seluar said…
Mati pucuk??? masa bila selak kain orang ni??? amboi suka main selak-selak yaa... memangpun
Anonymous said…
saudara sofi,

saya sokong pendapat anda,umno sememangnya harapkan PAS untuk membaik pulih semangat parti mereka malangnya telinga mereka "lain yang PEKAK lain pulak yang bernanah" lain yang di maksudkan lain pulak yang di terjemahkan.

UMNO bukan saja cina buta dah meroyan gila....

shamsul msg.
vivern said…
Yang mati pucuk tu nik ajis... da tua tak sedau diri lagi. faham2 sudah..............
Anonymous said…
MATI PUCUK lah bagus, takda lah menggatal nak tala jubur lagi macam Ketua PKR.

Jika UMNO mati pucuk..., semua pohon, termasuk akar akan mati sama. Yang mati tu cuma pohon Melayu, yang suka jahanam kan melayu ni, kalau ikut sejarah melayu geng3 india, kalau ikut sejarah moden plak HINDRAF, yang kuat menyokong PKR dan PAS.

Pelik betul now, Cina bunuh diri pun depa jadikan ikon???

Kalau macam ni lah memang Melayu akan hilang dari Tanah melayu
Anonymous said…
tu cina bunuh diri kat kerinchi tak nak demo lak ... demo la reramai buat suruhanjaya pulak ...

pesal x nak demo ... PAS mati pucuk juge ke .. hahahaha
Anonymous said…
..sesungguhnya solatku, hidupku dan matiku hanya untuk keris telanjangku kini, dulu dan selama-lamanya? ....aduuuh hebat pak!!!