AZMIN SOMBONG CUBA TUNJUK PANDAI?

SEDIAKAN KELENGKAPAN UNTUK 1 OGOS

Kepada anda yang ingin menyertai Himpunan Aman Mansuhkan ISA anjuran Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) diharapkan dapat menyediakan kelengkapan untuk menghadapi sebarang kemungkinan.
Sebagaimana pengalaman kita dalam siri himpunan aman sebelum ini, beberapa kejadian yang tidak diingini mungkin berlaku akibat provokasi pihak-pihak tertentu yang mengganggu himpunan aman seperti ini.
Dari itu bersedialah anda dengan kelengkapan di bawah :-
1) Jangan lupa bawa handset yang telah di'charge' dengan penuh
2) Bawa kain serban, kain hujan dan sebagainya untuk menutup muka dari terkena asap-asap atau air yang diundang
3) Bawa cermin mata (kalau boleh safety glass) untuk melindungi mata dari asap-asap dan air-air yang tidak diundang.
4) Bawa baju hujan atau payung. Sekarang ini musim hujan dan musim orang suka sedekah asap dan air berubat yang mahal.
5) Bawa garam untuk dimakan ketika 'lapar' akibat tertelan gas 'oksigen' yang tidak diundang.
6) Bawa air mineral 5 atau 6 botol untuk mencuci muka dan minum ketika termakan dan terkena gas dan air yang tidak diundang.
7) Seelok-eloknya pakai kasut dan seluar track suit untuk berjoging ketika disembur dengan air dan gas yang tidak diundang.
8) Pakai baju berlengan panjang/jaket untuk mengelakkan gatal dan rasa 'enak' terkena air dan gas yang tidak diundang.
9) Seelok-elok datang dengan seorang atau 2 kawan mana tahu nanti kalau jatuh akibat kenyang makan gas boleh juga kawan tolong papahkan.
dan lain-lain.................Selamat Menghidu Gas dan Mandi dengan Air berubat yang TIDAK DIUNDANG.

Comments

PAS-PKR-DAPigs said…
Yang ada anak-bini dan keluarga tu ingat le, kalau kena tangkap dan hilang kerja, bukannya PAS-PKR-DAPigs yang nak bantu atau tanggung makan.
Berita TerKini- dipetik dari Berita Hairan

Kuala Lumpur-Mufti dan para tukang ulamak dari pihak umnoputar kelas F kontrektor dan sub-con hari ini keluarkan satu fatwa bahawa adalah haram untuk umat islam untuk sertai demo- demo yang akan timbulkan huru dan hara.

*
Baik ponya fatwa , tapi kalau demo -demo yang tak cetuskan huru dan hara , macham mana pulak? kira halal lah?
Kalau ikut fatwa sedemikian, maka tak patut lah orang Islam buat demo lawan Israel lagi ke?


http://tukartiub.blogspot.com/2009/07/ter-kini-gempaq-baru-fatwa-mahu-keluar.html
Anonymous said…
Cepat sediakan surat wasiat atas nama bini (kalau ade harta la) , tapi kalau banyak hutang x payah la, cuma minta sedekah dengan PAS jela, kalau PAS nak kasi .. kalu x tanggung sendiri la .. padan muke
Udangharimau said…
Takbir!!!!!!!!!!!!!!!!! Semuga semua yang hadir selamat dari sebarang kesulitan!
Unknown said…
Assalamualaikum..Saudara Sofi. Insya-Allah, saya akan turut serta dalam perhimpunan itu nanti. Dan kalau ada rezeki insya-Allah jumpalah kita kat sana nanti. Terima kasih atas maklumat yang saudara beri ini sebab saya sendiri pun tak tau apa persediaan yang perlu dibawa nanti. Apa pun kita jumpa di sana. Perjuangan kita sama. Jatuh dan bangun kita tetap sama demi menegakkan agama Allah SWT...Allahuakbarr!!!
qomar said…
Runtuhkan ISA yang ni dibumi, sebelum kembalinya Isa yang murni. ISA Malaysia al-masalah, bukan Al-Masih.
maw said…
pada yang pro-isa,diharap kezaliman isa yang mereka bermatian sokong tu akan menimpa mereka kelak.kalau tidak disini disinun depan tuhan mereka tetap akan mereka terima.selemah lemah iman dikatakan oleh orang orang islam ialah menafikam dalam hati sebaik molek penentangan adalah bersuara dengan lantang dan zahirkan cara apa sekali pun.ini adalah peringatan bagi kaum islam terhadap perbuatan mungkar,bukan islam tetap nekadnya hapuskan isa.
Anonymous said…
kalo ada parang, sabit, kerambit bawak sekali..senang kita nak cincang2 polis tu semua...kalo kita mati lagi bagus..tok guru kata kalo kita mati masa buat demo ni kita comfirm mati syahid..comfirm masuk syurga..
Kenapa perlu bimbang ke demo ISA?

...Rezeki dari ALLAH bukan dari PAS-PKR-DAP.

Bergantunglah penetapan dari ALLAH..bukan pada manusia.

Minta mufti keluarkan fatwa 'tahan orang tanpa bicara'
dulu.

Niatkan semata-mata mencari keredhaan ILLAHI dalam menentang kezaliman.


INSYAALLAH ..KITA JUMPA DISANA...

SELAMAT MENERUSKAN PERJUANGAN.
ALLAH BERSAMA KEBENARAN
Anonymous said…
hahahaaa.....kelako la sofi.....mcm bangang jer nak pi demo....

apalah nak jadik korang melayu nie.....berdemo2...yg rugi melayu, yg suka dan untung org bkn melayu.....x sedar2 ker org melayu?
Anonymous said…
apa kata campakkan jer BOM pada mereka yg nak berDemo tu hahahahha.
Tak payahlah berdemo demo ujung sabtu duduk di rumah atau pergi riadah ker.. kan lebih baik dan bagus.

Malaysia dah cukup aman dan Damai kita je yg cari penyakit nak berDemo tak tentu pasal..

Gunakan lah masa kedamaian ini utk kerja-kerja ibadat yg di rahmati Allah.