AZMIN SOMBONG CUBA TUNJUK PANDAI?

ISU LILIN DIRIUHKAN, KALUNG BUNGA DITUGU NEGARA DISENYAPKAN

Sehari dua ini lilin jadi bahan polemik. Apa salah lilin saya pun tidak tahu. Sedangkan lilin memang banyak manfaatnya terutama ketika 'blackout'. Namun sesekali lilin juga menjadi musuh terutama ianya kerap kali menjadi penyebab kebakaran.

Lilin juga menjadi sasaran apabila Menteri Besar Pakatan Rakyat Perak, DS Nizar Jamaludin memegang lilin dalam satu majlis anjuran DAP di Ipoh minggu lalu. Majlis itu bukannya upacara agama atau menghormati jenazah seperti yang difitnah oleh media.
Riuh rendah satu Malaya, Mufti, Ustaz-ustaz pegampu Umno dan pemimpin Umno mencerca dan menfitnah Nizar.
Tetapi malangnya mereka ini senyap sepi bagaikan ulama bisu dalam hal-hal berkaitan tafakur di Tugu Negara yang telah diamalkan oleh pemimpin BN/Umno sejak dahulu kini dan mungkin selamanya. Mengapa mereka senyap? Tau sama tau aje le ........

Selain itu mengapa mereka juga berdiam seribu bahasa bagaikan orang bisu mengenai hukum menjunjung ISA, pengamalan sistem riba, maksiat, judi, arak dan sebagainya.

Comments

Anonymous said…
salam bro,

Najib dah ganti Ayah Pin. Semua orang dah tahu. Dia mandi susu, dia panggil imam besar dia dari India sembahyang hindu di rumahnya... Semua dah sedia maklum... jadinya, yang kecil kecil ni mereka terbeliak mata, yang besar dah menjadi biasa...
Anonymous said…
iyer la tu buat fitnah. .. ape pon org PAS nih maksum .. mana ade dosa kankan .. hebat hebat
Anonymous said…
jahanam Pas..nak back-up Nizar si ratu lilin..Ulama korang dah bg statement le..meragukan..mufti pun dah bagi pendapat..tp korang jgn plak ikut husam masam bodoh tu..pakai sedap hati mulut je nk bg pendapat..cetek ilmu le..

jahanam Pas..
hessi said…
jahanam pas. laknat pas. sial pas.
Anonymous said…
Beza dia, kalungan bunga untuk pejuang negara. Nyala lilin untuk CINA MATI BUNUH DIRI.

Susah sangat nak faham ke?
awang rampit said…
Mana lebih baik, menghormati jenazah atau menghormati patung berhala? Nabi Muhammad SAW. pernah menghormati jenazah orang Yahudi, baginda tidak pernah menghormati patung-patung yang berselerak di kaabah di zaman baginda!! Tak tahulah pula kalau ada ajaran baru dari Islam Had Hari!!!